Razem przeciwko kryzysowi - oszczędzanie zasobów wśród społeczności UMK - Studenci domyślny Uwaga: uruchamianie JavaScript jest wyłączone w przeglądarce lub dla tej strony. Może to uniemożliwić udzielenie odpowiedzi na niektóre pytania tej ankiety. Proszę sprawdzić ustawienia swojej przeglądarki. Razem przeciwko kryzysowi - oszczędzanie zasobów wśród społeczności UMK - Studenci Szanowni Państwo Zwracamy się z prośbą o wzięcie udziału w badaniu ankietowym, które prowadzone jest wśród społeczności Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Ankieta jest anonimowa, a jej wyniki mają pomóc w podejmowaniu skutecznych działań służących przeciwdziałaniu w małej skali kryzysowi energetycznemu. Z góry dziękujemy za Państwa pomoc. Metryczka 1. Płeć: Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Kobieta Mężczyzna Nie chcę odpowiadać Inne: 2. Wiek (w latach): Do tego pola można wprowadzić tylko liczbę całkowitą. 3. Studia: Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi I stopnia (licencjackie, inżynierskie) II stopnia (magisterskie) Jednolite magisterskie III stopnia (doktoranckie) Studia podyplomowe 4. Wydział: Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Proszę wybrać... Wydział Chemii Wydział Farmaceutyczny (Collegium Medicum w Bydgoszczy) Wydział Filozofii i Nauk Społecznych Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Wydział Humanistyczny Wydział Lekarski (Collegium Medicum w Bydgoszczy) Wydział Matematyki i Informatyki Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Wydział Nauk Historycznych Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie Wydział Nauk o Zdrowiu (Collegium Medicum w Bydgoszczy) Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej Wydział Prawa i Administracji Wydział Sztuk Pięknych Wydział Teologiczny Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii Inne: Inne: 5. Ocena sytuacji materialnej: Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Bardzo dobra Dobra Przeciętna Zła Bardzo zła 6. Ile godzin spędza Pan/i tygodniowo na Uczelni? Do tego pola można wprowadzić tylko liczbę całkowitą. Pytania zasadnicze 7. Jak ocenia Pan/i swoją postawę dotyczącą oszczędnego gospodarowania zasobami, takimi jak woda, energia elektryczna i cieplna? Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Zawsze pamiętam o konieczności oszczędzania (motywy ekonomiczne są dla mnie kluczowe) i podejmuję konkretne działania Oszczędzanie jest dla mnie ważne, bo wynika z reprezentowanej przeze mnie postawy etycznej Staram się w miarę możliwości działać oszczędnie, ale nie zawsze mi się udaje Nie przywiązuję do tego wagi, ale jak trzeba mogę podjąć stosowne działania Nie widzę takiej potrzeby (nie podejmuję żadnych działań motywowanych potrzebą oszczędzania zasobów) 8. Czy Pana/i podejście do kwestii oszczędzania zasobów w miejscu nauki różni się od podejścia poza Uczelnią (np. w domu)? Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Tak, na Uczelni nie mam możliwości działania w sposób, w jaki bym chciał/a (uważał/a za najlepszy) - ograniczenia są niezależne ode mnie Tak, na Uczelni nie widzę sensu w podejmowaniu określonych działań (np. jestem odosobniony w takich działaniach) Nie, mam pewne nawyki, którymi się zawsze kieruję 9. Jak korzysta Pan/i z energii elektrycznej na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Prosimy o zaznaczenie na skali, gdzie 1 – oznacza zdecydowanie nie, 5 – zdecydowanie tak. 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Używam zawsze sztucznego oświetlenia, niezależnie od pory dnia 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Zwykle korzystam z własnego komputera na zajęciach 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Jeśli potrzebuję ładuję moje własne urządzenia 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Na Uczelni/w Domu Studenckim korzystam z wielu urządzeń elektrycznych nie zwracając uwagi na zużycie energii 1 2 3 4 5 Nie dotyczy 10. Czy ma Pan/i swój sposób na oszczędzanie energii elektrycznej na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Tak, mój sposób to: (można wskazać kilka) Nie, ale chętnie jakiś wdrożę Nie, nie interesuje mnie to Proszę tu wpisać komentarz: 11. Jakie ustępstwa był(a)by Pan/i skłonny/a zaakceptować, aby zaoszczędzić energię elektryczną na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi Jestem w stanie zaakceptować zmniejszenie oświetlenia na Wydziałach i wokół nich w godzinach wieczornych i nocnych Jestem w stanie zaakceptować zgaszone np. co drugie światło na korytarzach Jestem w stanie uczestniczyć w zajęciach dydaktycznych w godzinach umożliwiających maksymalne wykorzystanie światła dziennego Jestem w stanie uczestniczyć w zajęciach on-line w domu, nawet kosztem większych rachunków własnych za energię Inne: 12. Jak korzysta Pan/i z energii cieplnej na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Prosimy o zaznaczenie na skali, gdzie 1 – oznacza zdecydowanie nie, 5 – zdecydowanie tak. 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Reguluję urządzenia grzewcze tak, żeby było mi bardzo ciepło 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Nie zwracam uwagi na zakręcenie urządzeń grzewczych w trakcie wietrzenia pomieszczeń 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Używam dodatkowych grzejników elektrycznych na wypadek zbyt chłodnych kaloryferów 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Schładzam latem pomieszczenia, w których pracuję dodatkowymi urządzeniami elektrycznymi (wentylatory, klimatyzatory) 1 2 3 4 5 Nie dotyczy Nie przywiązuję większej wagi do zużycia ciepłej wody 1 2 3 4 5 Nie dotyczy 13. Czy ma Pan/i swój sposób na oszczędzanie energii cieplnej na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Tak, mój sposób to: (można wskazać kilka) Nie, ale chętnie jakiś wdrożę Nie, nie interesuje mnie to Proszę tu wpisać komentarz: 14. Jakie ustępstwa był(a)by Pan/i skłonny/a zaakceptować, aby zaoszczędzić energię cieplną na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi Stałe obniżenie temperatury w pomieszczeniach w sezonie grzewczym Czasowe obniżanie temperatury w pomieszczeniach w sezonie grzewczym w czasie weekendów i dłuższych przerw Niekorzystanie z urządzeń chłodzących w czasie wysokich temperatur (klimatyzacji, wentylatorów) Ograniczenie zużycia ciepłej wody Inne: 15. Czy w obliczu znaczących podwyżek energii, był(a)by Pan/i skłonny/a zaakceptować na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim): Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi Odgórne ograniczenia w korzystaniu z zasobów Nauczanie zdalne, ale tylko w przypadku wykładów Nauczanie zdalne, zarówno w przypadku wykładów, jak i zajęć praktycznych Nie jestem w stanie zaakceptować żadnych ograniczeń Inne: 16. Czy wzrost cen energii spowodował zmiany Pana/i zachowania na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi Nie, zawsze starałem/am się nie marnować zasobów Nie, zawsze korzystałem/am z energii i wody na Uczelni bez ograniczeń Tak, zwracam teraz uwagę na ilość zużytego prądu starając się to zużycie ograniczyć Tak, zwracam teraz uwagę na ilość zużytego ciepła, starając się to zużycie ograniczyć Tak, zwracam teraz uwagę na ilość zużytej wody, starając się to zużycie ograniczyć Inne: 17. Co Pana/i zdaniem może najsilniej zmobilizować studentów do oszczędzania zasobów na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi Ogólne wskazówki (instrukcje) kierowane do wszystkich studentów Nakazy i zakazy określające zachowania studentów Egzekwowanie właściwych zachowań (sankcje za ich niestosowanie) Wprowadzenie systemu zachęt /nagród za wdrożenie wartościowych rozwiązań Inne: 18. Co Pana/i zdaniem może zapewnić skuteczne oszczędzanie zasobów na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Tylko działanie indywidualne (oddolne) Tylko rozwiązania systemowe (odgórne) Łączne działanie indywidualne i rozwiązania systemowe 19. Jaka jest Pana/i postawa wobec oszczędzania zasobów, jeśli uważa Pan/i, że brakuje rozwiązań systemowych? Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Nie zwracam na to uwagi, to nie ma wpływu na moje własne działania Czuję się zniechęcony, to wpływa na mnie negatywnie i ogranicza pożądane zachowania Oczekuję, że ktoś zaproponuje jakieś rozwiązanie, które zmobilizuje mnie do działania Chętnie angażuję się w szukanie rozwiązań Inne: 20. Kto według Pani/Pana jest odpowiedzialny za oszczędzanie energii elektrycznej i cieplnej oraz innych zasobów na Uczelni (na Wydziale/w Domu Studenckim)? Proszę wybrać jedną z następujących odpowiedzi Rektor Dziekani Każdy z nas, zarówno pracownicy, jak i studenci Inne: 21. Prosimy o ocenę w skali od 1 do 5, z jakim zaangażowaniem studenci realizują apel Władz Uczelni dotyczący konieczności oszczędzania (1- brak zaangażowania, 5 – bardzo duże zaangażowanie)? 1 2 3 4 5 22. Jakie inne rozwiązania Pana/i zdaniem mogłyby ograniczyć opłaty ponoszone za prąd, ciepło i wodę przez Uczelnię? Zakończ i usuń odpowiedzi Wczytaj niedokończoną ankietę Przełóż na później Wyślij Wczytaj niedokończoną ankietę Przełóż na później Proszę potwierdzić zamiar usunięcia swoich odpowiedzi. Zakończ i usuń odpowiedzi ×